onsdag 17 februari 2010

Flickrum

Jag har fått ett eget rum, ett riktigt flickrum. Vårt ena gästrum har fått stryka på foten, sängen flytta ut och min symaskin har fått flytta in. Från soffan i vardagsrummet ser man nu mitt nymålade skåp, fyllt av tyger, istället för en gästsäng. Fylld av inspiration har jag bestämt mig för att sy ett eget armband. Tänk vad lite gamla jeans, spetsar och pärlemoknappar kan göra. Fler och bättre bilder får följa när jag kommit mer i ordning i rummet. Anslagstavlan ska få ännu ett laget färg, tyg ska nålas upp och nya gardiner ska sys. Håller också på att sticka färdigt min bolero medan Johan Rabaeus läser för mig. Mysigt värre!

Egna bilder samt bild från Stoff & Stil med eget kladd.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Perfekt att lyssna när händerna pysslar...

Tips för ljudbokslyssnaren: Skaffa ett lånekort på t ex Vetlanda bibliotek (Sävsjö har inte tjänsten) och gå till https://www.elib.se/library/default_ljud.asp?lib=117. Klicka på den ljudbok du vill lyssna på och logga in med ditt lånekortsnummer. Sen är det bara att lyssna! Det är strömmande ljud så det går inte att ladda ner till mp3-spelaren utan man får lyssna via datorn. Spelaren minns vart man slutade lyssna sist.

Michaela sa...

Åå va mysigt med ett eget rum!! det behöver man ju :) det vill jag också ha sen.. ett eget pysselrum :))
fina bilder, härligt inlägg osv - som vanligt :)

kram

julia sa...

va fin byrån blev, efter lite kärlek!

Anonym sa...

Hm...
Skrev nyss en kommentar men det funkade visst inte om det inte dröjer en stund förstås.
Så.. Missade helt din födelsedag. SORRY! Grattis i efterskott!!!
Nu drar det ihop sig både för dig och mig... Du jobb jag resa.
Ha det så bra!
Kram Tina