onsdag 24 mars 2010

Förförd och övergiven

Samuel är i Frankfurt och roar sig i dagarna tre vilket gör mig till gräsänka här på hemmaplan. Konstigt ord det där; gräsänka. Enligt de med snille och smak har ordet sitt ursprung i Tyskland och syftar möjligen till en flicka som förförts ute i det fria och sedan övergivits. Nu känner jag mig inte så väldigt övergiven dock, om än lite ensam och rastlös. Bestämde mig i morse för att det här skulle bli kul, tid att ta hand om sig själv, dona i egen takt och göra det bara jag vill. Lagom till middag vill jag nu revidera denna tanke. Att koka två potatisar är inte roligt och det faktum att jag vet att det dröjer flera år [läs dygn] innan han kommer hem igen gör mig omåttligt rastlös!

Nåja, vännerna väntar, på fredag ska det städas och imorgon får vi nog ta ett snack om tranan!

2 kommentarer:

fru cruz sa...

avskyr när david är iväg. blir passiv å livet känns liksom meningslöst. då brukar jag tänka att det är bibliskt korrekt att känna så. det är väl paulus som uppmanar att endast vara skilda åt för fasta å bön =). KRAMAR

Michaela sa...

Hahaha.. jag förstår känslan! Jag kan tycka det är jobbigt (läs outhärdligt!!) när jag bara är i skolan och måste va ifrån Olof!! Haha....

...men men. Om man saknar varann lite ibland, så uppskattar man varann lite mer också :D ..tror jag iaf! :)

Hoppas du, gräsänka, klarar dig på egen hand nu fram till fredag..

Du får blogga om hur det går ;)