fredag 9 april 2010

Tredje gången gillt?

Jag träffade en psykolog en gång som tyckte jag skulle baka sockerkaka utan bakpulver. Syftet var att träna på att hantera misslyckanden, en av mina inte så starka sidor. Den här psykologen hade många bra tankar och idéer, detta var dock inte en av dem. Idag har skulle jag dock ha gjort henne stolt. Idag har jag misslyckats fatalt, flera gånger. Jag bakar muffins, något man (läs vem som helst utom just jag) absolut inte kan misslyckas med. På bilden ser ni resultatet av omgång två, omgång ett tog sig inte ens till gräddning. (I de låga muffinsarna på bilden är det nästan bara smör och mjölk, i de höga är det nästan bara mjöl och socker...) Efter första omgången grät jag floder, åt lunch och ägnade mig åt annat några timmar. Efter andra omgången tog jag ett djupt andetag, bytte recept och gick på att igen. Tredje omgången gräddas as we speek, men om jag ska vara ärlig så ser det inte helt lovande ut. Blekfisar är vad de är. Någon fjärde omgång blir det inte, never ever...

***

Uppdatering
Tredje omgången gick åt skogen den med. Bleka, kompakta och snustorra. Ridå.

2 kommentarer:

fru cruz sa...

... å nu förstår du varför jag så sällan bakar!
tänk på alla gånger du har lyckats istället =)

Michaela sa...

haha, men åå stackare!! :/
....ge inte upp bara! Du är duktig :)

Ha en underbar helg!!