söndag 15 augusti 2010

Hafv förströstan

I törstande själar vars tid jag, med min blotta frånvaro, förspiller var gång I besöker detta skafferi. Hafv förtröstan! Ty även om vi ännu befinner oss mitt i semestertider, sent ska syndaren vakna, så är den planerade bortavaron till ända och tid hemma står på dagordningen. Om inte arbetsledaren, läs Samuel, tar all min tid i anspråk utlovas här en kavalkad av bilder från gångna veckors upplevelser. Ty mycken är det som passerat men ännu icke lämnat tankens bana. Förbi är tiden då tanke icke blev handling. Nej, låt där nu vara tid för text, bild och överflödande av godsaker. Skulle dock min närvaro svikta finner ni mig vid kanvasen av fjällpanel hållande penseln fylld med stugfärg. Finner I mig icke i öst så sök i väst, skulle jag inte nås på sydsidan gå mot norr. Här skolen garage restaureras och piffas upp, takutsprång målas och väv sättas på väggen. Den som ägen hus fattas intet uppgifter att utföra.

Ärade vänner, läsare och enstaka besökare. Tack för er tid och ert tålamod.

1 kommentar:

fru cruz sa...

tack ida för att du lägger ut texten så förträffligt! jag uppskattar det mycket. Jag hafver förtröstan =) ta det lugnt. kramar