torsdag 26 augusti 2010

Nästa!

Ikväll är det sista sommarkvällen med allas vår barfotapojke Ernst. Huvudprojekt, sidoprojekt, god mat och mumsiga kakor ska knytas ihop i en endaste somrig säck. Minnen, tankar och idéer ska summeras och följa oss in i hösten allt mörkare kvällar.
Hemma har färgen knappt hunnit torka på det senaste projektet innan planerna för nästa är i full gång. Just nu är drömmen om ett skrivbord på väg att bli verklighet och därefter hoppas jag innerligt på en platsbygd bänk vid sidan av skafferiet. Mer om bänken senare och nu lite fokus på skrivbordet. Det är snart 1½ år sedan vårt kontor blev klart på övervåningen. Sedan dess har planerna och funderingarna på det ultimata skrivbordet gått om varandra. Men nu tror jag vi har det. Barfotapojken har satt griller i huvudet på fru B och maken får förverkliga. Ett skrivbord med inspiration av Ernst matbord håller på att växa fram i garaget. Tanken från första början var att följa Ernst färgtema, med mörka pallbockar och ljusgrå plank. Men när jag såg pallbockarna vita gjorde jag en kovändning. Nu blir det vita bockar och plank i silverpil.
Skrivbordet får till och med en liten rundning i ena änden för att bäst avlasta underarmarna när man sitter och jobbar vid datorn. Nu håller vi bara tummarna att allt blir så bra som vi tror och hoppas!

För övrig håller jag på att drabbas av mental härdsmälta. Vi har formaterat min lilla dator och har nu en del bekymmer med återinstallationen av vissa program. Därav blir det inga ramar, förtydligande krumelurer eller andra effekter på bilderna. Men hey, det är bilder! Vilket var mer än jag vågat hoppas på att kunna lägga in. Hoppas snart vara up'n running igen som vanligt dock.

1 kommentar:

Rut Linden sa...

åh ni e så fina, du å samuel!! :) <3