torsdag 23 april 2009

Kontorsspecial

Det ska piffas en del framöver! Kontoret är nu färdigmålat, listerna är på plats och böckerna står i hyllan. Ok, helt ärligt, det saknas två lister. Men de är målade och ska baka spikas dit... Sen skulle ju elementet sättas på plats igen och så vad det några uttag... Men ni vet ju hur det är!?Har ställt in en av gästsängarna här och tänkte göra om den till en dagbädd. Kanske syr en sängkappa tills dess att Samuel byggt en ram/botten. Är barnsligt förtjust i möblerna från Pottery Barn och eftersom de inte går att köpa i Sverige får man ju bygga själv! Sekretären har tillfälligt fått flytta in på kontoret, ska sedan tillbaka ut i hallen när den är färdigrenoverad. Inte bästa lösningen rent ergonomiskt, men vi sitter så sällan vid den stationära datorn, så det gör inget. I framtiden vill jag ha ett skrivbord som bygger på de på bilden, även de från PB. Till det vill jag ha en sån där cool snurrstol! Är det någon som sett sådana i Sverige!?!Bokhyllan fylls på undan för undan, skönt med en möbel som sväljer så mycket! Saknas bara den där lilla fåtöljen jag önskar mig.

Nu ska jag gå ut och hänga tvätten!
kram på er allesammans
=)


Foto: ida - idas skafferi samt collage med bilder från www.potterybarn.com

Inga kommentarer: