lördag 20 november 2010

Gul, gulare, saffran!

Det ligger ett måttband på bänken i köket. För hur ska man annars veta hur tjocka skivorna ska vara om man ska få ut 30 snurror på en rulle? Nu blev det ju bara 28, men ändå. Om vi skulle ta det hela från början.

Just när jag trodde att tröttheten skulle vara för evigt och inspirationen var borta för alltid, just då ställde jag mig för att baka lussesnurror i form ur det senaste numret av Lantliv. Saffransgula, saftiga och med smak av vanilj. Mumma! Snart får man göra julgodis, kakor och knäck; tända adventsljusstaken och göra fint hemma. Hoppas inspirationen vaknar till liv på allvar snart!
Funkar finfint glutenfritt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

O äntligen har min favorit bloggare gjort ett inlägg!!! Puss på dig min lilla kråka.

Rut Linden sa...

ooooh, jag tror visst jag behöver komma på ett besök till snart!!!!!! ;)