torsdag 9 december 2010

Spår i snön

Arbete kan man oftast lämna när man går hem för dagen, människor däremot tar man med sig. Liksom spår i snön lämnar de avtryck i hjärtat. Liksom spår i snön blir vissa människors avtryck starkare när det blåser. Vissa avtryck vägrar att låta sig döljas utan framträder istället tydligare.
Veckan som har gått har lämnat spår i mitt hjärta. Spår som fått mig att tänka på andra människor som också de gjort avtryck hos mig genom livet.
Nu är det äntligen helg (min kommer alltid tidigt) och jag ska försöka lämna arbetet, även om människorna följer mig. Ikväll tog jag mig till slut an dörrkransen jag började binda förra veckan (nä, jag skojar inte, den har legat ute en vecka...). Men nu hänger den ute för att välkomna in i värmen, samtidigt gör julen långsamt entré. Jag är redo!

1 kommentar:

Rut Linden sa...

Vilka fantastiska bilder! Vackra!!
Hur har veckan varit, när så många spår lämnats..?
Nu ska jag krypa tillbaks under filten och läsa, hoppas ni med har en mysig lördag kväll!! KRAM