söndag 20 februari 2011

Återbruk

Jag vet inte om det beror på att jag är snål, eller om jag helt enkelt kvalar in i kategorin sparsam. Men jag har väldigt svårt för att slänga saker. Därför har nu förra helgens födelsedags-/alla hjärtans dags-bukett nu omarrangerats till mindre installationer. En av dem pryder matbordet i all sin enkelhet. Två röda ranunklar i ett gammalt snapsglas hittat på Erikshjälpen. Som ett litet kärlekspar. Som en påminnelse om vår kärlek för varandra. Vi två.
Samuel och hans spade
Medan jag tog en efterlängtad middagslur tog Samuel sin spade och grävde ner sig i snön. Det gäller att krama ur varenda gnutta av de vackra dagarna.
Who's a happy cow?
Trodde väl aldrig jag skulle säga detta men, broderibågen är verkligen en fiffig uppfinning! Kossan har idag fått både öga, näsa och mun. Återstår att se om man kan få till ett par små öron också innan natten träder in.

Inga kommentarer: