lördag 19 februari 2011

Lovely lördag

Vi har haft en sån där underbar lördag. En lördag när man känner att man får lite gjort, man kan ta det lugnt och man får umgås med goda vänner. Samuel har tagit tag i utsadlingen runt ytterdörren så nu är det bara lite lister och bättringsfärg kvar innan det projektet är klart. 
Själv har jag officiellt påbörjat projekt lekfilt. Rita av, klippa ut, nåla upp, klippa och så vidare. De absolut tristaste bitarna om ni frågar mig. Men nu äntligen kan jag börja med det roliga, att sy! Kossan kommer ha en liten skramelask i ena benet och celofan i öronen. Gissa om det blir spännande! Man behöver knappt vara liten för att vilja sitta och klämma på de där öronen. ;) 
Lagom till middag tog vi en sväng ut i skogen, landade på en sjö där vi la ut liggunderlag och renskinn innan Samuel tände en eld. Där satt vi sen i solen ett par timmar. Grillade pinnbröd och falukorv. (Första gången i mitt liv jag grillar falukorv, ska tydligen vara en norrländsk företeelse enligt min man.) Pinnbrödet med pizzatouch från senaste numret av Buffé kan rekommenderas. Vi körde på parmesanost och hade i lite extra olivolja, men borde nog dragit ner på saltet. Gött var det i alla fall!
Så lite häcklande över schlagern i goda vänners lag framåt kvällen. Kan det bli bättre?!

2 kommentarer:

Rut Linden sa...

WOOOOW!!!!! DU ÄR INTE DÅLIG!! Du fixar och trixar och behöver då ingen textilakademi eller silversmeds-kurs eller annan hantverksvägledning :) Du gör mig galen, alltså, jag är så imponerad av allt du gör!
Och är det på detta sätt ni låter helgen passera, solsofta sådär... näe, jag hoppar på nästa buss från vmo till Sävsjö :)

KRAM PÅ ER!

Livet de la crème sa...

Grillad falukorv is da shit (men så kommer jag från Norrbotten också :)