onsdag 16 mars 2011

Det ska vi fira!

Idag skiner solen - ljuvligt! Antar att jag borde se det som ett efterlängtat vårtecken att vakna upp till ljudet av kajorna som rycker i nätet över skorstenen. Det är tydligen fler än jag som "boar". Nåväl, allt detta värt att firas i sig, men nu var det något annat jag tänkte på. Idag går jag in i vecka 27. Bönan är nu 26 veckor gammal (eller 24 om man ska vara mer exakt, komplicerat det här med hur man räknar under en graviditet...). Tjoho, det måste vi ju fira! I morse hade vi ett litet moment Bönan och jag. Nu är det mer bebis än vatten i livmodern (som förövrigt har antagit storleken av en basketboll!!!) och det är lättare att känna vilka delar som "sticker ut" när det sparkas. Sällan har jag väl blivit så lycklig över att få en armbåge i sidan som i morse. Om det nu var en armbåge... Lite spetsigt och kantigt var det i alla fall. Kanske ett knä. Oavsett vilket - det är en liten bebis därinne!

Fira var det, just det. Jo, allt detta måste man ju fira, eller hur?! Å eftersom Bönans mamma inte är svår på godsaker nu för tiden så är hon idag i baktagen. Kladdkakemuffinsen är klara och drömtårtan ska fyllas. Undrar om Bönan är sugen på något mer? ;)

Inga kommentarer: