fredag 4 mars 2011

Hopp och lek

Visst ser han ganska nöjd ut? Bönans lekfilt, där han ligger på puffen och päser framför brasan. Jag är stormförtjust i honom och om inte Bönan passar sig kanske jag lägger beslag på honom för egen del. ;) 
Tänkte mig inte riktigt för när jag sydde öronen, så han har två vänsteröron. Men å andra sidan ser det då ut som om han viftar lite med dem. Prasslar skönt lite här och var, ett öra, ett ben och lite mitt på. 
Sen är den egenhändigt tillverkade skrammelboxen på plats i ena benet. Här tänkte jag inte heller hela vägen och tejpade bara igen den med frystejp. Kanske blir det till att sprätta upp och försluta med eltejp eller liknande istället så att man kan tvätta utan att det kommer in vatten.
Minns ni att jag igår efterlyste våren? Kolla vad jag hittade i rabatten idag! Längs husväggarna är det inte längre så mycket snö, även om den ligger kvar i resten av trädgården. I rabatten på södersidan hittade jag de här tappra små själarna. De ger verkligen hopp om att nu är våren på gång, inte bara nästan, utan nu är den verkligen på gång!

1 kommentar:

Viktoria sa...

Åh vad fin den blev kossan...så söööt.
Visst är det härligt med vår..idag blev det första koppen kaffe på trappan i strålande sooool. Gillar skarpt. Puss/ Vickan