torsdag 3 mars 2011

Trrreee

Och jag hade tänkt att skriva något klokt, något fyndigt, något som kunde roa någon. Men jag tycks inte få kontakt med servern mellan öronen. Imorgon är det dock åter ledig fredag och jag sätter mitt hopp till den. Kanske kan jag återansluta till servern då.

I övrigt hade vi en fantastisk helg på spa. God mat, bra service och massa tid att bara vara. Dessutom inga problem för en glutentott som jag. Mjukt bröd och uppmärkt brödrost efter förfrågan vid frukost. Varmt bröd istället för scones vid afternoon tea. Aldrig några problem, bara att säga till. Tacksamt! Att vi var tröttare när vi kom hem än när vi åkte var dock en miss i beräkningen. Att varva ner har ett pris!

Vägen hem bjöd på nostalgisk tripp till den blågula ursprungskällan. I det, ganska trånga, varuhusets ramper och backar sprang man upp och ner som barn. Det var innan varuhuset kom till den egna staden och besöken vardag mer än lyx.
Så här på tredje månadens tredje dag har även jag fått nog. Nu vill jag ha vår. Fåglarna börjar kvittra och solen värmer försiktigt. Men jag vill ha mer! Jag vill ha snödroppar och krokusar, te mot solvarm vägg och gräsmattor som växt till liv efter vinterdvalan.

Kanske kan längtan ha något att göra med att jag igår gick in i den tredje och avslutande trimestern. Kanske kan längtan ha något att göra med att det börjar bli trångt när jag ska stänga jackan. Det går, om man drar in magen. Sen sitter magen på plats kan man säga. Kanske har längtan något att göra med att det nu bara är 15 veckor kvar tills Bönan ska kläckas. Midsommar. Det är ju sommar. Borde det inte komma vår innan?

Imorgon tar vi nya tag vänner. Imorgon lovar jag fota lekfilten. Imorgon lovar jag att överväga att plantera om pelargonerna. 

Fåglar och ägg från vintageprintable.com med kladd från undertecknad.

Inga kommentarer: