onsdag 9 mars 2011

Now is not the right time

Efter att ha spenderat den senaste 1½ timmen vridandes på mig i sängen och därmed väckt min man har jag nu förpassat mig själv till soffan. Roar mig med saker som att kolla facebook, läsa Aftonbladet och kolla jobbmailen. Helt normala saker att företa sig klockan 4 en onsdagsmorgon... (Noterar att det faktiskt verkar vara helt normala saker då det flitigt har uppdaterats föräldralediga bloggar och är inloggat på facebook vid den här tiden på dygnet.) Så passar jag på att läsa veckobrevet också eftersom jag idag går in i vecka 26 (25+1). I denna veckas brev kan jag bland annat läsa att:
"Nu svarar din bebis på beröring. Du kan roa er båda genom att kittla bebisens fot när den sparkar dig, eller genom att ligga på rygg och rulla från sida till sida och se vilka reaktioner du får."
Verkar som om Bönan tror att det är den leken mamma ägnar sig åt nu för den lilla krabaten har blivit riktigt i gasen sen jag vaknade till och började vrida och vända på mig för att hitta en ny sovställning. Antar att jag får se det som träning inför kommande vakna nätter...

Inga kommentarer: