onsdag 13 april 2011

Vi snackar ental!

Trettio hela veckor har gått, idag är första dagen i vecka trettioett. Nu talar vi alltså ental i antal veckor kvar till beräknad ankomst av Bönan. Snacka om nedräkning!

Räknade idag ut att jag bara har 25 arbetsdagar kvar, vilket med mina fyradagars arbetsveckor innebär sex veckor. Sex ynka veckor! Jag är mer orolig för hur jag ska hinna allt på jobbet än för själva förlossningen!
Gubbarna på jobbet tycker att midjemåttet ökat avsevärt i det sista och jag kan väl inte annat än hålla med. Inte för att vara oförskämd, men bönboet är allt lite i vägen emellanåt. Bönan verkar inte alltid uppskatta min nära relation till skrivbordet på jobbet. Vid de tillfällena pressar h*n sig mot skrivbordskanten, något jag inte uppskattar... Aj!

6 kommentarer:

Magdalena sa...

Vilken fin liten kula! Tack för titten :)

Rut Linden sa...

Oj vilket fint hår! Och oj vilken stor fin mage! Och stora fina "bomber" ;P

Hoppas ni har det bra där borta i Sävsjö och njuter av våren! Hoppas snart du kan få se lite hattar... :)

julia ek sa...

fin du är ida! jag önskar att jag kunde se ut så där :) jag är nog dubbelt så stor! plus att det är väldigt skönt att komma över vecka 30!
kram kram

Livet de la crème sa...

Grattis! Att ha passerat v.30 är en delseger värd att firas!

Therese sa...

Ohh va fin du är!

Em sa...

Det är inte ok att vara sådär snygg när man är gravid!!! ;-)