lördag 28 maj 2011

Laddar

Samuel är redan ute och jobbar. Själv sitter jag framför datorn och surfar runt, intalar mig själv att jag laddar inför dagens arbete. Vaknade fyra i morse, vilket tillhör ovanligheterna. Kunde inte somna om, vilket tillhör vanligheterna, och en timme senare var jag minst sagt vrålhungrig. Visste jag inte bättre skulle jag misstänka bandmask eller nåt, för jag skulle kunna sluka en halv häst! Lite fil och müsli senare somnade jag dock gott på soffan till TV's låga surr. Hur skönt är inte det!

Det finns en hel del att göra här hemma nu. Vore skönt att bli klar med de där småsakerna inne, som lister och snuttar av tapet/väv som saknas. Sen skulle ju det där skötbordet göras i ordning. För att inte tala om trädgården som behöver sitt. Mitt stenparti nedanför altanen är allt annat än vackert. Gräset håller på att ta över totalt och jag känner mig inte helt smidig när jag ska ner på den nivån och rycka... Nästa helg kommer dock mor och far. Då ska det byggas ny entré, spännande!

Inga kommentarer: