fredag 27 maj 2011

Words - don't come easy to me...

Försommarblomster från trädgården;
Akleja, gräslök, silverarv och gräs.
Mäh, varför är det så här?! Så börjar jag skriva ett inlägg och sen tar det bara slut. Tvärstopp. Inte helt oväntat mitt i en mening. Jag som brukar vara så rackarns verbal. Jag kan ha tänkt och tänkt och tänkt och känt att det här vill jag verkligen skriva. Men så när jag sitter där så är hela huvudet som en enda tom papplåda. Kan inte ens förklara något för min omgivning utan att tappa orden och trassla in mig i oegentligheter.

Hur i hela friden gör ni andra? Ni superkvinnor. Ni med barn och bloggar, män och jobb. Ni som ändå verkar kunna förmedla er i ord och bild. Här råder afasi på hög nivå, och jag har inte ens börjat amma än! Hur ska det sluta...

1 kommentar:

Rut Linden sa...

det kommer sluta jättebra!! :) Om det nu slutar, och vad det nu är som ska sluta.. :) Du är fantastisk!!!!