lördag 7 maj 2011

Lördag, sol & arbete

I arla morgonstund fortsatte Samuel arbetet med att bila bort den gamla trappan. I skrivande stund är det bara det nedersta steget kvar och sen är den ett minne blott. I pauserna har vi passat på att inhandla mer jord till den nya rhododendronrabatten (mer om den en annan gång), nya plantor till kryddhyllan och fina pelargoner till altan och blomlåda. Mitt i allt oväsen har gräsmattan klippts och växterna satts i ny jord. Det finns gott om saker att göra om man säger så. Men det blir fint så det förslår!
Hatten på! Mången gång under de senaste månaderna har jag läst om risken för överhettning hos gravida. Inte nog med att man är varm när man sitter still, solen är inte nådig! Idag åkte kepsen på så att Samuel inte skulle hitta mig i någon buske, yrandes av värmeslag.
Planteringsbordet från mor och far gör sig som en skön färgklick mot den brunsvarta garageväggen. Utmärkt plats för plantering, mitt i trädgården och nära till vattentunnan runt hörnet.
En kluven drivvedsskiva och några gamla konsoler har kommit upp på staketet på altanen. Här kan både blommor, lyktor och annat dekorativt campera under sommaren. Ett par av pelargonerna fick sätta ner fötterna i varsin lavemangs-vad-det-nu-heter från Kockums.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så härligt det ser ut....hyllan på staketet var en rolig idé.
Laavemangskanna tror jag de vita sakerna heter
kram Irene