tisdag 10 maj 2011

Stegvis

Igår upptäckte jag något festligt. Vi har en liten stegtävling på jobbet och har därmed utrustats med varsin stegräknare. Denna kan placeras i byxlinningen vid höften eller i ett band om halsen. Eftersom mina brön numera är ganska stora, och magen hänger över byxlinningen, har jag satt min, i bh'n, mitt emellan.

Ett av Samuels stora nöjen är att få mig att skratta. Han tycker att magen hoppar så roligt och att naveln rör sig så roligt upp och ner.

Kombinationen av dessa två upptäckte jag alltså igår. För när jag skrattar, i alla fall när jag sitter, så räknar min stegräknare steg! Nu är bara frågan om detta ska räknas som fusk?

2 kommentarer:

Sockerklaras sa...

Klart du ska utnyttja dina nya, kroppsliga fördelar! Frågan är bara vad du ska ta till nästa stegräknartävling...;)

Puss!

Rut Linden sa...

:) Hålller med föregående talare!