onsdag 22 juni 2011

Matt(a)


Idag har mattläggarna varit här och fixat trappan. Antracitgrå heltäckningsmatta med kort, ribbad lugg som ska vara lätt att hålla rent. Tittar man på den uppifrån så ser den färdig ut! Står man i hallen ser man dock att det saknas lite masonit och färg på sättstegen, men sen så. Det känns som om saker och ting börjar falla på plats här hemma nu. Lister och foder sätts på plats och projekt avslutas. Tänk vad en Bönas ankomst kan göra!

Besöket hos barnmorskan förflöt som de tidigare, inget nytt där inte. Fixerad böna, fina hjärtljud, bra blodtryck hos mamma och inga frågor. Måste dock erkänna att jag börjar bli lite matt. Sover som en stock om nätterna, men det känns ändå som om jag skulle kunna vila/sova mest hela dagarna. Kanske inte riktigt så illa. Men jag är tröttare nu. Kanske kan det bero på att jag ska föda barn. ;)

Det är många som har åsikter om magen och när den ska kläckas. De senaste dagarnas kommentarer om magen går ut på att än är det inte dags. "Den ser för pigg ut ännu" och "Än har den inte sjunkit ner tillräckligt, när du har den i knäna är det dags". Barnmorskan tyckte mest att den står rätt ut och det kan jag hålla med om. När Bönan väl tittar ut återstår fortfarande att se!

Jag fortsätter att förundra min omgivning med mina pittingödem på benen. Samuel klämmer förtjust på mina smalben och drar sedan förundrat med fingrarna över groparna lämnas kvar. Kul att man kan glädja någon!

1 kommentar:

Rut Linden sa...

haha! Kul för Samuel! Snygg matta och snygg mage :)