torsdag 18 augusti 2011

Dottern flyttar ut


Här bodde Bönan fram till i onsdags kväll, nu har hon fått flytta. Den lilla damen har en hel del ljud för sig nattetid vilket påvekar sömnen hos föräldrarna något negativt. Hennes far har därför förespråkat att hon ska flytta. Hennes mor har inte känt sig helt redo... Under veckan på Åland var det dock lite trångt att ha barnvagnen i sovrummet, vilket gjorde att hon fick sova i vardagsrummet. Å det gick ju bra, så varför skulle det inte fungera hemma? 


Nu bor hon därför här istället, på kontoret/gästrummet. Vi har inte inrett något barnrum ännu, utan väntar tills hon blir lite äldre och har behov av det. Lite piff får vi nog ändå kosta på henne. Bland annat måste ju måsen upp igen så hon har något att titta på. Dessutom får vi nog fylla tomrummet bredvid min säng i sovrummet, för käre hjärtanes vad tomt det blev! Kan inte begripa att jag hade det som tomt innan Ester kom. Man glömmer fort...


Första natten gick finfint och jag inser att det finns en hel del fördelar med att ha henne i gästrummet. Förutom det faktum att det blir tyst där jag ska sova så kan den som nattar ligga och softa i sängen bredvid istället för att stå krökt över spjälsängen. Idag när hon skulle vila skickade jag också en tacksam tanke till fru P som tipsade om Brios Bed Rocker. Smidigt!

Nu hoppas vi att kommande nätter fortsätter i samma goda anda.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser ut att funka aldeles utmärkt, Va lilla fröken växer!! Ser ju sån skillnad bara på en vecka.....ojoj härlig tid ni har nu med allt hon upptäcker runt omkring sig. kramar/ Irene