måndag 19 december 2011

Vill ni veta något galet?

Vid den här tiden om tre veckor sitter jag på jobbet och fikar. Samtidigt är Samuel hemma sin första pappadag med Ester. Jo, det är faktiskt så att jag redan ska börja jobba. Men jag har valt det (nästan) helt själv. Samuel var väldigt tydlig med att han också ville vara hemma med Ester, redan innan hon föddes, så jag har fått släppa till lite. Det gäller bara två dagar i veckan nu till att börja med. Tror att det kan vara bra att komma iväg lite. Få vara lite vuxen och andas en stund. Prata om annat än sömn-, bajs- och matvanor. ;) Även om jag gärna gör det också! Det ska bli spännande att se vad Samuel säger när han varit hemma sina första dagar med Bönan. Hon är allt annat än still nu, rör sig till och med när hon sover. Drar sig fram på golvet i en rasande fart, reser sig mot diskmaskin, soffbord och köksstolar. Trevar med sina små fingrar efter allt spännande som finns på de nya nivåerna. Tror det kan vara bra att komma till jobbet och ta det lugnt några timmar i veckan. ;)

Inga kommentarer: