fredag 10 februari 2012

7,2

Uppochner och bakochfram fungerar min avlagda skaljacka alldeles utmärkt som åkpåse till Ester.
Det är ju det jag säger, man ska aldrig kasta något. ;)
Idag är Ester 7 månader och 2 veckor och i nyhetsbrevet från babycenter står det att läsa: "Många barn börjar nu resa sig upp med stöd av lämpliga möbler och sedan stå där och vingla, fortfarande med stöd." Kan någon tala om för mitt barn att man inte ska klättra klättra upp på kökssoffan via leksakslådan samt att det är säkrast att hålla i sig med båda händerna när man kör vagn.

Gick på promenad med A&A idag. Som vanligt somnar Ester först när vi gått under viadukten och nästan är hemma. Kanske skulle testa att ta viadukten först nästa gång.

1 kommentar:

Lisa sa...

Innan jag läste texten till bilden så satt jag och tänkte: "Hmm...den där åkpåsen...den är väldigt likt en jacka...just det, den där haglöfsjackan många på skolan hade! Men varför har hon satt en dragsko på mitten av åkpåsen...?"

Men bara jag läste bildtexten så trillade polletten ner! Avundas dig som kan sy så mycket fint...!

Grattis i förskott GAMLING!! Men om det är någon tröst så är det min tur om 2 veckor...

Många kramar!

/Årjäng/Karlstad/Kumla (kärt barn har många namn)