torsdag 2 februari 2012

Kärleken till saker

Det bor en affektionistisk ekorre inom mig. (Eller om det är en hamster, jag är inte helt säker på vilket. Den gillar att samla på sig saker i alla fall.) Jag har oerhört svårt för att kasta saker. För lite sedan rensade jag ut alla mina gamla jeans med hål i. Jeans som jag sparat bara för att "de var ju så himla sköna", detta trots att jag aldrig någonsin kommer att kunna ha dem igen. Byxorna samlades, tillsammans med några gamla linnen, i en slängahög och avancerade sedan vidare till en kasse. Sen var det stopp. Nog måste jag väl kunna göra något av dem. Så kom jag på det. Mina kära gamla jeans ska, med inslag av jerseylinnen, bli ett lapptäcke. Call me crazy, jag har räddat dem från en säker död. Nu ska jag bara få tid att sy också...

Inga kommentarer: