måndag 15 juni 2009

Myror i brallan...

Hade jag bokstavligt talat för lite sen. Råkade visst sätta mig i öppningen till ett myrbo i jakten på gråfibblornas ursprung. Har jagat lite fler fibblor idag, jag är dem hack i hälarna! Samuel strollade i förra veckan och vi hoppas att det ska ge viss effekt. Tills vidare fortsätter jag med min trädgårdsterapi.
  • Visste ni förresten att gråsuggor tillhör kräftdjuren? Läste det i jakten på tusenfotingarna.
  • Daggmaskar är snabba små rackare! På något konstigt vänster "flyter" de fram över gräsmattan och ner i ett hål efter en fibblas rötter.
  • Bark, det gillar jag. Det blir så lättgallrat i rosenrabatten. Till och med maskrosorna går att få upp med hela rötterna.
Nu iväg till jobbet för att se om kollegorna kunnat lära sista omgången semestervikarier något vettigt.

Inga kommentarer: