måndag 16 november 2009

I huvudet på...

...mig just nu är mest te, choklad och macka med brieost och honung. Sämre kan man ju ha det!

Jag har en tebricka stående framme som alltid är redo när jag blir fikasugen. Bara att lasta på tekoppen, mjölken och det lilla goda. På plats finns redan allt annat man kan tänkas behöva; socker, fat till tekulan, servetter och lite mörk choklad att stilla suget med. Till sommaren kanske brickan görs om till saftbricka, men bara kanske...

Jag gav upp prinsesstårtan igår och gjorde några riktiga kakor istället med varierande resultat. "Tur att de inte slutar vara goda bara för att de rinner ut" var Samuels kommentar om det bruna bröden. Glutenfritt mjöl har ju som sagt sina baksidor... Men go'a, det var de!

2 kommentarer:

Michaela sa...

Brieost! Mmmm va gott :):) men mest gillar jag cambozola ;) extra gott av allt.... kram.

fru cruz sa...

mmm, har lite bloggtorka just nu. Te hade jag gärna kommit över på, men du bor ju alldeles för långt bort!!! var hemma förra veckan men lyckades inte hinna med å träffa alls så många som jag hade velat, dig då inkluderad ;-). Tack för tipsen på internetsidorna!! kramar om