torsdag 19 november 2009

I väntan på den rätta känslan

Idag damp det ner en inbjudan till nyårsfest i brevlådan. Precis som värdinnan skrev så rullar tiden på ganska snabbt nu och snart är det redan dags att fira in det nya året. Innan dess ska vi hinna med både pepparkakor och risgrynsgröt, tända ljus i både stake och gran. Tittade på bilder i det virtuella arkivet och hittade förra årets nyårsdukning. Har också gottat mig i bilder som hjälpt till att väcka julkänslan. För den är aningens svårväckt i grådasket. Här är gräsmattan fortfarande grön, temperaturen väl över nollan och den enda nederbörden i form av regn. Försökte mig på en julskiva i bilen härom dagen, men det kändes verkligen helt fel! Vi får väl se om helgens julskyltning kan råda lite bot på den saken.

Någon annan som behöver bli botad är min lille man. Han ligger och snarkar som en liten gris bredvid mig i soffan. Är det baconfebern så ska jag ju numera vara immun, är det något annat så är jag inte intresserad.I år planerar vi ett pepparkaksbak här hemma. Jag har inte bakat kavlade pepparkakor, annat än glutenfria köpepepparkakor hårda som sten, sedan jag var liten. Det har liksom inte varit någon idé. Inte värt besväret om man har hälften kvar till midsommar... Men idag har jag fått fatt i ett recept med både smör och grädde. Hoppas att det glutenfria mjölet sköter sig. För att göra det hela lite roligare har jag köpt nya pepparkaksformar. Roligt med lite nya former och vaniljvisp kan man aldrig få för mycket av! ;) Här kan man också ladda ner mallar till sitt eget pepparkakshus.

2 kommentarer:

Michaela sa...

Jag gillar verkligen dina foton på bloggen! Du är asduktig ju!! :):)

Mysigt med pepparkaksbak, hoppas på det här hemma också! :) Ska boka in snart tror jag ;) ..så det blir av!

Ja, jul & nyår närmar sig ju med STORMSTEG!! snart bara en månad kvar!! gaah! :P

Ha en riktigt bra helg!

Therese sa...

Ja du snart är det här året gått....suck! Det går för fort, det bara är så!! Fin dukning där!!

Hälsa Samuel att han får krya på sig!!!

Kram