onsdag 20 maj 2009

Time to linger

Det tog mig tre timmar att ta mig till duschen idag. Ibland är det så skönt att bara få dröja sig kvar, njuta av dagen i snigeltakt. Tycker engelskans "to linger" klingar så härligt. När jag väl tagit mig igenom morgonbestyren lyckades jag dock hänga upp en tavla på kontoret. Morfar har ritat detta förslag till bostadshus och kära tojia inspirerade mig till att sätta gammal tapet runt ritningen. Tycker att det blev riktigt bra! Har fler ramar som sprayats svarta och som ska hängas på samma vägg. Det får dock bli först när sekretären flyttat "hem" igen. Känns som om kontoret blir den plats vi samlar saker från husets "gamla sidor". När vi satte in braskaminen sparade vi lite bitar av parketten. De får nu dela hylla med etiketten som satt på golvets undersida.
Ni har väl inte glömt bort min trappa? Det var ett tag sen jag uppdaterade er kring den. Mattan är kvar än, men mycket annat har blivit vitt!

1 kommentar:

fru cruz sa...

Söta du, vi kommer hem nästa vecka och skulle gärna träffa er. Skulle möjligtvis onsdag eller torsdagkvällen funka för er? kramar