fredag 5 juni 2009

Ålderstecken?

Har två eftermiddag i rad kommit på mig själv med att sitta och titta på the Martha Stewart show. Tar emot lite att erkänna det, känns så gammalt på något vis. Men jag gillar kocken, Emeril Lagrasse, som gästar henne just nu. Både i går och idag har han gjort mumsigheter. Idag vart det en kräftstjärtssoppa och igår grillad och fylld foccacia. Verkade så gott att jag var tvungen att hämta hem recepten! Hittade dock bara det ena...

Nu tittar solen fram efter ännu en dag fylld av skurar. Eftermiddagen har spenderats på soffan med film och vän. Kanske ska man våga sig ut till Körslaget ikväll? Först: middag!

Collage med bilder från webben.

5 kommentarer:

fru cruz sa...

har lite svårt för Martha måste erkännas... hon är som en sån amerikansk urmoder som kan allt en kvinna ska kunna. Kanske är för att jag är så olik henne som jag har svårt för henne...hmmm? borde kanske titta å lära mig nåt istället =)

kramis!

Unknown sa...

Måste ju säg att även jag har lite svårt för själva Martha. Därför är det lite motvilligt jag erkänner att jag tittat på showen. Men så kan man ju få ett och annat bra tips och som sagt, Emeril gillar jag! =)
kramkram

annacarin sa...

hur gick det, kom du iväg till körschlaget? röstade du på den röda kören? det måste man, där är ju per med...fast inte ikväll...sitter på ett plan hem från turkiet...jag har inte alls varit avundsjuk i en vecka =)

Unknown sa...

Annacarin: Jodå, jag tog mig dit. Kallt och ruggit var det, fast uppehåll, vilket var skönt. Min röst lämnade jag till Samuel, men röda laget vann! =)

Michaela sa...

Å men jag kollar också på martha stewart ibland !! ;)

..fast jag kanske "också" börjar bli gammal ;)