lördag 27 juni 2009

Husmorstips [del 2]

Inte bara fötterna kan bli smutsiga. Idag har Samuel lekt bilmekaniker. En av nackdelarna med bilar, de måste lagas emellanåt. In kommer han så med händer svarta som natten. Inga klappar här tack!

Enklaste sättet att tvätta oljiga händer är att använda smör. Nä, jag skojar inte! Ta en klick smör (hjälp gärna till här, smörpaket med motorolja i kylen är ju inte så kul). Gnugga sen ordentligt. Därefter kan du tvätta som vanligt med tvål eller diskmedel/Yes.

Barnsligt enkelt!

5 kommentarer:

Michaela sa...

nämen!! det visste jag inte.. ska jag minnas tills jag gifter mig och min man kommer in med oljiga händer ;)

..ett problem är bara att jag verkligen avskyr smör! att ha på händer osv alltså!

Andrea sa...

oh, låter spännande... fungerar det om man har äckligt svart fett på kläder också? :D

Michaela sa...

Njae jag tycker mest om de snurriga, och olof blir helt sjuk av dem så..hehe! det är svårt att få ihop det där!! ;p
...men det kanske du läste om på min blogg..? skrev nån lång utläggning om det där..kram!

Michaela sa...

jag pratade om karusellerna på liseberg nu alltså. i överstående kommentar :)

Unknown sa...

Michaela: Lägg du det på minnet. Å andra sidan kan man ju lämna in den till verkstaden. Fast det kostar ju lite mer...
Misstänkte att det var karusellerna du menade. Nåväl, då är olof som jag och du som samuel. Hoppas att ni hade det bra på liseberg iaf!
kramkram

Andrea: Tveksam om smör på kläder är någon höjdaridé, trots att det funkar på händer. Får nog botanisera efter något annat där... kram lilla syster