onsdag 3 juni 2009

It's raining again...

Å jag tycker att det är sååå skönt! För jag är ledig idag och behöver verkligen ta det lugnt. Samuel är på utbildning i huvudstaden hela dagen. Jag har därför passat på att hyra en tjejfilm att sukta till. Visste ni att man kan hyra film på ICA, för 10 spänn!?!? Hur fiffigt som helst, det tycker vi om!

Vad vi inte riktigt gillar dock är det lokala bredbandsbolaget och dess IP-telefoni. Efter gårdagens åsk- och regnoväder ligger nämligen nätet nere. Vilket resulterar att vår hemtelefon inte fungerar - igen! (Tur att grannens nät är oskyddat så att man kan snylta lite på det. Tack Patrik, ska komma över med en tårta någon gång.) Av denna anledning har jag idag bestämt mig för att, efter lång och trogen tjänst, lämna min gamla mobiloperatör och gå över till makens. I flytten tänker jag ta med mig både mobilt och fast nummer. Så snart kan ni ringa hem till mig även om jag inte är där. Fiffigt va!? Finns ju för och nackdelar med det mesta, men vi har haft mindre problem med den mobila telefonin än den IP-baserade.

Nåväl, nu ska jag göra mig lite lunch och njuta av min film. Ha en bra dag där ute allesammans!

Bilden kommer från ett hellregnande Bali 2005, den här killen verkar inte riktigt gilla nederbörden. ;o)

2 kommentarer:

annacarin sa...

jag älskar den filmen...om det nu är jane austens book club du ska titta på? njut riktigt ordentligt..kostar alla filmer 10 kr? fantastiskt ju!!

Unknown sa...

Japp, alla filmer 10 kr! Känns väldigt överkomligt. Den var mysigt, alldeles lagom en dag som denna. Tror dock inte att Samuel hade klarat av den. Tur han inte är hemma! ;o)