måndag 14 september 2009

Tyskunge?

Idag har jag och alla mina namne namnsdag.

Ida är ett kvinnonamn av forntyskan och betyder "den flitiga", "den vältrogna" eller "den verksamma" och den "idoga". Namnet är en kortform av Iduberga och stavades tidigare Idha.

Så, flitig påstås jag alltså att vara. Jag som många gånger ser mig själv som ganska lat...

Om ni tycker att det bloggas dåligt så är ni inte ensamma, även jag tycker att bloggen uppdateras sällan nu för tiden. Minns ni blöjreklamen med "man måste äta då, å man måste sova då"? Det är lite så jag känner att min tillvaro flyter fram nu. Jag äter, sover och sk*ter. Så jobbar jag lite däremellan. Men, den som väntar på något gott...

...väntar alltid för länge! ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis min vän!

Michaela sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Michaela sa...

haha.. Jo man saknar ju faktiskt dina inlägg, men visst. Det tar TID! det gör det verkligen.. och har man massa annat å göra så blir det minst viktiga lidande. bloggen är ju inte LIVSVIKTIG - som tur är!! :)

.. Grattis på namnsdan!!