torsdag 22 oktober 2009

Aint no stopping us now...

Idag hände en av de där hemskt pinsamma sakerna när jag var i affären. Hade i ett, helt annat, ärende tagit mig till den lite större staden och passade därför på att handla lite i den lite större matvaruhuset. Det första som händer är det som alltid händer mig och Samuel när vi kommer till en stormarknad. Jag passar på att handla lite sånt och lite sånt, ett stort paket av det där är bra också och kanske lite sånt. Så kommer jag fram i kassan, laddar bandet med varor och drar alla kort. Det är då det händer. "Köpet medges ej." Pinsamt, pinsamt, pinsamt! Kanske inte helt konstigt dock. Precis innan har jag nämligen köpt lite nya kläder. Det var ju rea och jag var helt klart värd dem! Jag får så småningom med mig mina varor hem, efter lååånga minuter på internetbanken via mobilen.

Å så är jag nog lite speedad idag. Så fort Samuel klev innanför dörren började munnen gå på mig. Till slut var han tvungen att be mig andas och så fort jag gjort det började jag blarra igen, jättefort och jättemycket. Det där blarrandet är något jag känner igen från när jag var liten. Kanske var det inte så konstigt att pappa ibland tröttnade och röt i "tyst Ida". Något som morbror senare gestaltade i en fantastiskt fin tavla.

När jag hittar en bra bild på tavlan ska jag visa den för er. Hittar jag ingen får jag ta en bild, men det får ni vänta på tills, minst, imorgon. Nu är det Monsterns vs Ailiens som gäller.

1 kommentar:

Michaela sa...

Hahahaha... åå fyy va pinsamt och jobbigt!! "köpet medges ej"... :/
Men bra att det löste sig iaf!!

Du skriver roligt.. satt och småskrattade åt det hela..
kram.