fredag 23 oktober 2009

Helt apropå: Veckan som gått

Hör Tele2's reklam för sitt mobila internet och kan inte annat än börja undra. "Nu finns ett mobilt internet för din data..." Vadå för data? Den data jag ska ladda ner från internet? Undrar vem denna reklammakare är som inte lärt sig skillnaden på data och dator.

Måste också återkomma till den vaccinationsspruta jag fick i början på veckan. Riktigt så mesig som den först verkade var den inte. Har haft duktigt ont i överarmen och var väldigt trött dagen efter. Ännu har varken knorr eller tryne växt ut. Men jag känner en intensiv längtan efter att få vältra mig i lera... ;)

Har hittat Tyst Ida nu och ikväll blir det pizza!

1 kommentar:

fru cruz sa...

tack Ida för att du är noga med orden. I vår familj är det viktigt att skilja på data och dator. Dock har david drivit så mycket med att kalla datorn för datan att jag är rädd att han snart ska börja tro att det är det korrekta namnet på den. I vår familj har vi även bestämt oss för att vara noga med grammtiken och inte låta de skånska felgrammatiska uttrycken ta överhanden. kram