tisdag 10 november 2009

Costume made [2]

Minns ni våra soffbord? Jag skrev om dem i somras. Redan då var stommen till soffbord nummer två färdig, den skulle "bara" målas. Igår, på dagen fyra månader senare, blev det klart. Måste säga att det känns fantastiskt bra!Idag har jag ökat på min tantfaktor. Inte bara genom att bära den hemvirkade mössan (jag virkade om blomman idag eftersom jag, ännu en gång, läst fel i beskrivningen...) utan genom att köpa hem tantblommor. Blombilen kom till jobbet idag och kombinationen billigt och nära är en riktig tantsamlare! Doftrankor, cyklamen och amaryllis har fått följa med mig hem. Förbarmade mig även över två orkidéer som annars hamnat på tippen.De senaste dagarna har det inte känts som om dagsljuset riktigt lyckats bryta igenom. Varje dag när jag kommer hem från jobbet (dvs mitt på dagen) går jag runt och tänder ljus. Mysigt, samtidigt som det lätt känns lite tungt med mörkret. Hoppas att snön snart kommer (och blir kvar) så att det lättar upp stämningen lite.Nej ni, nu börjar jag bli lite sugen. Dags att ta en eftermiddagsfika. Ta hand om er i höstmörkret. Tänd en massa ljus, men glöm inte släcka dem när ni går! ;)
Fet

1 kommentar:

Michaela sa...

Mysigt med ljus och mössa :)

4 månader!? det va inte illa. roligt att det äntligen blev klart då :p