måndag 9 november 2009

Mysse

Jag har äntligen blivit klar med min mössa! Det satt långt inne vill jag säga. Jag har virkat, repat upp, virkat, repat upp och virkat igen. Testat olika mönster och olika virknålar. Första försöket var inget likt en mössa överhuvudtaget. Att det ska vara så svårt att läsa innantill...
Men nu är den färdig. Fattas bara en liten blomma eller liknande som dekoration, men det ska väl inte vara så svårt. Eller?


* * *

Det blev en blomma till slut, eller något liknande i alla fall. Tog en liten stund att lista ut hur beskrivningen skulle följas, men sen gick det fint. Virkade med dubbelt garn; svart akryl och brun/turkos hampa. Känner ni igen snöret från tidigare inlägg?
Klurar på vad jag ska hitta på härnäst. Har mina mormorsrutor, men omväxling förnöjer ju!

3 kommentarer:

Michaela sa...

Va FIN!! :D

Du är duktig du.. Ha en bra dag!

Anonym sa...

Grattis vännen..den blev ju fin till slut, nu är bara frågan..passar den ditt lilla huvud:-)

Anonym sa...

Oj..ja det var ju jag som skrev det tidigare inlägget../Vickan