fredag 2 juli 2010

Perfektionist

det är jag, utan tvivel. Sen leder ju gärna en sak till en annan. Därför växer det fortfarande balinesiska tempel i vår gräsmatta och därför är diskbänken nu är skinande ren och köksluckorna återigen vita och högblanka. För när jag efter frukost bestämt mig för att klippa gräset och tog turen med brickan ut i köket såg jag att diskhoarna behövde rengöras. Men om man ska göra rent hon kan man ju lika gärna ta hela bänken och kaklet över. Och när man ändå är igång med svampen och trasan så kan man ju ta luckorna, de andra bänkarna och spisen. Nu behöver jag bara damma och dammsuga, tvätta golven och... Och så kan man fortsätta i all evighet.
Så, om jag nu skulle göra ett nytt försök och ta tag i gräsklipparen och göra något åt de där balinesiska templen som jag inte vet vad de egentligen heter. För just nu växer det mycket i gräsmattan som egentligen inte hör hemma där. Sida vid sida med templen växer klöver, rölleka, tusenskönor, och daggkåpa. För att inte tala om smultron och de envetna fibblorna. Det enda det råder brist på är nog maskrosor...

2 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ida, härlig blogg du har, men om du saknar maskrosor så har vi några över..........:) kram Irene