fredag 24 september 2010

När skaparlusten tar över

Målsättningen för gårdagen var att "bara vara". Det gick sådär. Tänkte göra ett par kakfat till fru P och hennes kollega som just tagit över och nyöppnat stadens finaste blomsteraffär. Fattades dock fat. Efter några timmars agoniserande över en gnagande rastlöshet bestämde jag mig för en utflykt.
När svärfar kommer på besök vill han ha kaffe i lövtunna koppar. Den biten är kirrad, jag har flera stycken. Vad jag inte har är fintekoppar till mig och svärmor. Men så igår sprang jag på dem och föll pladask. Kopparna från Bavaria är så vackra i sin enkelhet, med dubbla öron och räfflade utsidor.
Tillbaka till faten så. I somras påbörjade jag, ännu en gång inspirerad av min namne i Uttran, på två kakfat. Först förra veckan blev det första färdigt och nu är jag sugen på mer!
Ovan är faten till fru P & co.

1 kommentar:

Unknown sa...

Såg just din nya header - fin! Läser ju bloggar via Google Reader så det kan ta tid att upptäcka såna nyheter :)

Vilka fantastiskt fina kakfat! Och vilken rolig idé (även om du lånat den från nån annan)! Fast jag inte direkt kan pyssla med så mycket annat än smycken här på Cypern blir jag inspirerad. Så fint!