måndag 31 januari 2011

Spark under filten

Bönans filt i den underbara brödkorgen från Sockerklaras.
Igår kväll fäste jag de sista garnsnuttarna på Bönans filt. Kvarstår bara att skölja upp den och kanske sträcka den lite. 20 rutor i brunt bomullsgarn, sammanfogade och inramade av en söt liten kant. Något att ligga och sparka under när sommaren kommer. Strax efter filtens färdigställande hälsade Bönan på far sin för första gången. Jag har känt både det ena och det andra under de sista veckorna, men har varit lite osäker på vad det egentligen är jag känt. Nu kan man dock känna de små kickarna även från utsidan. Otroligt häftigt! Samtidigt är det lite läskigt. Det är någon som rumsterar runt där inne! Ett litet liv, en liten människa. 
Bästa Bönan bus, vecka 20.

Vi har plockat fram våra blixtar till kameran och lekt lite inför ett kommande projekt. Fantastiskt vad ljus man kan få! ;) Vi är nästan halvvägs genom graviditeten nu och många säger att de inte tycker jag är så stor än. Själv upplever jag det heeelt annorlunda!! Sen ser jag ju på bilderna att kulan inte är jättestor precis, så jag förstår vad de menar. Häromdagen upptäckte gjorde jag dock en ganska häftig upptäckt och kläckte därmed den klyfta kommentaren "jag är gravid!" till Samuel. Ganska uppenbart tyckte han... Men faktum är att det är först nu som jag känner mig gravid. Det är först nu som magen börjar få lite spänst och vara så där gravidig och inte bara degig. Från och med nu växer livmodern 1 cm i veckan -coolt!

Inga kommentarer: