måndag 24 januari 2011

The wonders of pregnancy: Bröst

Vädrar morgonluft?
Låt oss för ett ögonblick tala bröst. Öppet och ärligt. För bröst hos den gravida kvinnan är inte som något annat. Någon har snott mina. Mina gamla bröst alltså. Istället har jag, till Samuels stora förtjusning, fått ett par, i mina mått mätt, enorma bomber. För vad gör man när man en morgon tar på sig bh'n, lägger brösten till rätta och upptäcker att den ena bröstvårtan bara vägrar stanna i kupan. Det är då man asgarvar och inser att något har hänt. Någon har snott mina bröst. Det är när man ser sig själv i spegeln medan mannen springer skytteltrafik mellan provhytten och hyllorna som man inser, det här kan bara inte vara mina bröst. Någon har snott dem. Så himla oförskämt! Det är när man stirrar på sina nya kupor man inser att något har hänt. Något har hänt och det kommer aldrig mer att bli sig likt. 
För mina bröst har gett sig ut på en alfabetisk resa, en resa med öppen returbiljett... En resa som just bara har börjat.

Öppet, ärligt och härligt!
Ha en fortsatt trevlig kväll. 

4 kommentarer:

Rut Linden sa...

oh nu kom den, som sagt, LOVE IT :) du skriver så härligt! kram på dej bara!

Therese sa...

Jo du ida, brösten blir sig inte lika igen...... :) gick själv från B kupa till DD kupa o ner till A (läs @) Det var när JAS hade dubbla bokstäver mannen friade *asgarv* vilken nit han gick på ;)
Kram

Sara Slow sa...

Underbart att läsa, jag gillar hur du skriver! Kanske även jag en vacker dag får komma på besök till Min kusin och hans fina fru? :)

Anonym sa...

Självklart ska du komma o besöka oss och ta med alla du känner ni är välkomna allihopa!

KramKram på dig/ Samuel