måndag 20 juni 2011

Det ljuva i livet

Mina rosa och vita pioner blommar nu och doftar ljuvligt! Tyvärr gör ju inte vädret direkt att man är ute och njuter av dem, så jag ser till att plocka in en lite då och då så att jag kan njuta. Det är något magiskt över dem.


Fick tips om en amerikansk tjej som fotar ljuvliga små bebisar. Må tro att jag fastnat framför hennes blogg idag och insupit inspiration inför vår egen lilla bönas ankomst. Medan jag fixat och donat här hemma har jag spanat efter lämplig rekvisita till dess att stunden kommer. Tror till och med att jag ska göra en liten plan med skisser över vad jag vill ha för bilder. På det viset blir det lite lättare för Samuel att rycka in och fota om jag skulle vara för trött... Visst är de fantastiska!

Idag bakas här mördegskakor och tvättas. När regnet upphör och maken kommer hem ska det plockas jordgubbar och byggas skötbord. Imorgon är det 40 hela veckor, sen börjar den riktiga väntan. 

Bild på nyfödd lånad från ovan länkad blogg.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Åh, jag tror jag dööör vilka underbara bilder. Jag kan säga att jag fastnade oxå i hennes blogg! Hur gör hon? Trodde inte att man kunde göra hur som helst med en sovande bebis...=) Om jag hade vetat de, då hade mina tjejer fått ställa upp på de mesta...

Snart kommer ert lill* mirakel! Så spännande tid ni har framför er=) Lycka till med allt! Kram

PS Jag gillar din blogg, du inspirerar verkligen! DS

Therese sa...

Kul du gillade bloggen :) kram