lördag 20 augusti 2011

Motherhood

Kvart över fem pep larmet (Ester) efter påfyllning i kistan och trots att jag var tillbaka i sängen redan en kvart senare var det stört omöjligt att somna om. Så nu har jag tänt höstens första brasa och i väntan på att min surdeg ska växa till sig provar jag att baka baguetter med surdegspulver. (Återkommer med rapport om resultatet.) För visst känns det som om den är på ingång. Luften är annorlunda, regnet känns ruskigare och det prasslar mer i löven när det blåser. Rönnens bär lyser klarröda utanför köksfönstret och värmen från brasan sprider sig sakta i rummet.Men, nu vill jag inte kasta ett grått hösttäcke över er där ute som fortfarande hoppas på sommaren. Än finns tid för sköna dagar med värmande sol!

Kanske ska jag göra mig en kopp te i väntan på att brödet jäser, familjen vaknar och dagen sätter igång på allvar. Förutom brödbak står en tur till Erikshjälpen på schemat och förhoppningsvis lite trädgårdspyssel på det. Men allt hänger som vanligt på vad den lilla donnan är sugen på när hon stiger upp. ;)

Undrar så smått vad moderskapet har gjort med mig. Kanske är det så att jag börjar hitta tillbaka till det gamla jaget igen. Me like!

Bra dag till er alla önskar jag :)

Inga kommentarer: