onsdag 24 augusti 2011

Nostalgi

Idag provar jag att baka på min surdeg. Jag är något skeptiskt, men väntar med att ropa hej tills allt är klart. Visar det sig vara ett lyckat koncept (och recept) lovar jag att återkomma. Ester vägrade babysittern, skulle prompt vara med där allting hände. Så hon har suttit på min arm och fascinerat tittat på medan degen bearbetats. Tanken slog mig att det blir bra när hon blir så stadig att hon kan sitta på bänken bredvid. En tanke som gjorde mig något nostalgisk. För hur många gånger har inte jag suttit på bänken bredvid och babblat när pappa bakat mitt bröd, eller mamma bakat bullar. Äpplet faller inte långt...

I övrigt är det inget vidare väder idag, grått och regnigt. Vi börjar hitta lite rutiner Ester och jag. Äta, "leka", sova. Under sovstunderna passar jag på att fixa och dona. Tvätta, byta lakan, städa och måla. Blir en del bara sitta också. Surfa, lösa korsord och liknande. Så många sovstunder för mig blir det inte dagtid längre. Bönan sover 8-10 timmar i sträck nu om nätterna. Jo man tackar!

Inga kommentarer: