torsdag 1 september 2011

Schhh, hon sover


Dagens Facebookstatus lyder: "Mor och dotter talar helt olika språk idag, begriper inte ett dugg. Dessutom äter hon som en häst och sover som en gris. Är hon redan tonåring?!"

Sovit som en gris har hon gjort de senaste dagarna. Det är ju inte som att hon inte sover om nätterna. 10 timmar i sträck sedan ett par veckor tillbaka är den nya melodin. Det hindrar henne dock inte från att, som igår, sova två timmar, vakna för att äta och sen somna igen. Först trodde jag att det berodde på att hon är lite förkyld. Sen var det någon som sa att det beror på att de växer. Med tanke på hur mycket hon sover undrar jag om hon en morgon kommer ligga med benen över kanten på spjälsängen när jag kommer in...

Idag har hon dessutom ätit som om hon saknat botten, vilket resulterat i både ett och två magknip. Lurigt det där när de går in i en växtperiod, man hänger liksom inte med.

Medan skruttfian sover passar jag på att göra annat. Idag har vi varit i lekparken, tvättmaskinen har gått varm och jag har sytt färdigt mitt linne. (Ett linne jag tänkt ha i slutet av graviditeten och när jag ammade. Det blir så att säga inte alltid som man tänkt sig...) Dessutom har jag bakat bröd, den här gången gjorde jag dem som småfrallor. Perfekt när man ska plocka upp ur frysen!

Nu låter det dock som om Bönan är vaken igen. Rise and shine!

Inga kommentarer: