fredag 16 december 2011

Jul?

Är det bara jag eller sitter inte julen riktigt långt inne i år? Jag har haft väldigt svårt att locka fram den där känslan, att hitta inspiration till pynt och pyssel. Kanske beror det på den totala avsaknaden av snö och kyla. Kanske beror det på att vi varit varit förkylda i olika omgångar här hemma. Min förkylning nådde sin kulmen igår och jag trodde jag kunde somna stående. (Dottern uppskattade moderns trötthet och levde på egen hand rövare i vardagsrummet, drog i sladdar och upptäckte bland annat utmaningsknappen på PS3't...) Ester har falsk krupp och vissa nätter är mer oroliga än andra om man säger så...

Idag började vi dagen i Nässjö för ett återbesök hos tant doktorn för Ester (samma doktor som träffade henne när hon bara var 7 dagar gammal). Väl i stora staden passade vi på att köpa lite julklappar, julklänning till mamman och äta lunch ute. Eftersom den staden inte hade någon julklänning till dottern for vi vidare till nästa där vi visste att den fanns. Eftermiddagen bjöd vidare på kortbesök av goda vänner medan risgrynsgröten puttrade på spisen. Dottern slukade en portion av sin egen risgröt och slocknade ovaggad, trött och mätt av dagens äventyr. Nu landade i soffan, med gröt i magen, glögg i koppen och ljusen tända känns det som om inspirationen börjar spira igen.

Kanske finns det hopp om att kunna komplettera julgardinerna och julstjärnorna med en och annan julkula imorgon. Eller kanske ska vi satsa på lite julgodis medan pappan sätter snörasskydd på entrétaket. Återstår att se men imorgon är det bara en vecka kvar till julafton och jag tänker att en dag utanför husets fyra väggar tillsammans med lilla familjen gör under för välbefinnandet!

På återseende!

Inga kommentarer: