onsdag 15 juni 2011

The final countdown

Så var vi här, i vecka 40! Den "sista" graviditetsveckan påbörjar jag idag. Hur gick det till? Hur hamnade jag här? För bara en liten stund sedan vad jag ju i vecka 34-35 någonting och strax innan det i vecka 20. I alla fall är det så det känns. Som att det har gått fort. Med undantag från de där allra första veckorna, när vi just fått veta att vi väntade barn och att jag vid första ultraljudet var i vecka 7+1. Då tyckte jag vi kunde ta ett par tre veckor i stöten, så att det hände något. Tålamod har aldrig varit min starka sida. 

Nu däremot känner jag ingen större stress. Jag njuter av att vara ledig, att ta dagarna som de kommer och att göra lite vad som faller mig in. Allt som oftast ingenting... Men det är skönt det med. Jag har börjat sova lite sämre de senaste nätterna. Behöver springa upp och kissa eller har svårt att hitta en skön ställning för att magen är som en hård boll. Men jag antar att man inte kan klaga när man klarat sig från alla sådana "fasoner" under de första 39 veckorna. ;)

3 kommentarer:

Malin sa...

Underbar mage, Ida! :-) Men jag kan ana att du inte kommer sakna den nämnvärt när innehållet väl behagar komma ut... Fast det är ju bra mysigt ändå! Kram

Magdalena sa...

Nu tycker jag att den har börjat sjunka något! Snart är h*n hos er! Häftigt.

Therese sa...

Wiiii snart du!!!!! Härlig kula!! Ville tipsa dig om en underbar fotoblogg http://laurafarrisphotography.blogspot.com/ urhärliga bilder på nyföddisar <3

Kramis