tisdag 6 september 2011

Mammatid


Så var det äntligen mammans tur att sitta ner en stund och ägna tiden till det hon ville. Blogga. Men egentligen vet jag inte om jag orkar. Idag känns det mest som om jag sprungit runt som en yr höna här hemma. Städat, tvättat och sorterat fakturor sen flera år tillbaka. (Nej, jag skojar inte. Jag har katalogiserat alla fakturor sedan två år tillbaka samt några ströfakturor för åren innan. Därtill har det sorterats "viktiga papper" för lika lång period. Sortera papper har inte varit prio ett när jag varit sjuk, om man säger så...) Just det, påminn mig om att jag måste tömma tvättmaskinen när vi är klara här.


Minns ni förresten bokharabindan vi satte vid spaljén i våras. Så här långt har den kommit nu. Den har vuxit ungefär två meter på en säsong. Inte illa får jag lov att säga! Nu blommar den med vita små klasar ackompanjerade av vackert rostfärgade höstlöv. Vackert rostfärgade har också kragarna runt hostorna blivit.


Nu mot soffan! Eller, nej, just det. Dammsuga kontoret och hänga tvätten var det ju också... På återseende!

Inga kommentarer: