tisdag 7 juni 2011

Semester och sommarlov

Idag är första dagen på min semester. Första dagen på sju månader som jag inte ska gå till jobbet. Det känns både skönt, spännande och kittlande på en och samma gång. Lite som sommarlov. Kanske är det vetskapen om det fantastiska som komma skall som bidrar till känslan.

Sommaren har i alla fall dragit igång med full kraft. Helgen bjöd på strålande väder och det har fortsatt i samma anda idag. Jag som nästan hoppats på lite regn. Om än bara lite. För växternas, och mina svullna leders, skull. Så här i väntans tider tror jag att jag behöver göra mig en plan. En plan på lite saker jag kan ta mig för. Om jag känner mig själv rätt kommer maken annars ha en tämligen frustrerad fru när han kommer hem från jobbet, och det blir ingen lycklig av. Något litet vore bra att få gjort var dag. 
Fler bilder på den nya entrén
(och annat som byggts under helgen som passerat)
kommer inom kort.
Idag har jag dock unnat mig att slappa, kanske mest beroende på den tryckande hettan, 30 grader i skuggan, och de ljumma vindarna. Jag läser, äter fruktsallad och njuter av skuggan på den nya farstukvisten. Till kvällen ser jag fram emot ett dopp i en av sjöarna här i närheten. Det gäller att passa på innan Bönan kommer, för resten av sommaren lär det inte bli mycket bada av.

Om någon förresten har idétorka när det gäller godsaker kommer här en lista på vad vi bjudit på de senaste dagarna: Rabarberpaj, kladdkaka, äppelkaka (fast med rabarber istället för äpplen, mums!) och idag blir det Budapeststubbe!

Inga kommentarer: